4 kuud tagasi 10. jaanuaril startis 12 ettevõtet, kes soovisid oma teenuste osas selgust saada, oma kliente ja külalisi paremini tundma õppida ja nende ootustele oma teenuseid sobivamaks disainida; ning nende hulgas oli ka Aidu Veespordikeskuse tiim. Teenuste disainimisel oli abiks 10 koolitajat ja igaühel oma isiklik mentor ja 30. aprillil toimus selle korraliku maratoni pingeline finiš!
Aidu turundusjuht Terje Rattur kirjutas meistriklassi alguses: “Meie tiimi eesmärgiks oli meistriklassi kandideerides see, et võimalikult jõuliselt tulla oma täiesti ainulaadsete teenustega turule. Meie lootus on, et suudame koos disainida erilisi ja enneolematuid veesporditeenuseid, mis oleks loodud täpselt meie kahe sihtgrupi vajadusi ja ootusi silmas pidades. Laias laastus jaguneb meie kliendisegment kaheks: rahvusvahelised ja kohalikud professionaalsed veesportlased ning harrastajad”.
Kuid mentori ja koolitajate panuse ning koduste ülesannete tulemusena muutus nii mõndagi.
Meistriklassi käigus saadi hulganisti uusi taipamisi, kuid kolm põhilist muudatust on järgmised:
- põhipersoona, kelle teenuste disainimisele peaks põhirõhu panema, on hoopiski harrastaja, kes reisib kaasa ja kahe lapsega. Profisport paneb keskuse kaardile, kuid perega reisiv turist toob käibe.
- Lisaks pidasime oma konkurentideks teisi wake-parke, kuid tuleb välja, et oleme kujunemas hoopiski koguperekeskuseks ning kõige lähem konkurent oleks hoopiski Vudila Tartumaalt.
- Intervjuudest tuli välja, et keskuse nimetus: veespordikeskus annab signaali, et tegemist on profisportlastele mõeldud sõudekeskusega ja võib peletada harrastajaid eemale, seetõttu saab keskuse brändinimeks Aidu Veeseikluskeskus.
Aidu meeskonna mentoriks oli Hansson Design OÜ-st UI/UX disainer ja brändija Kadri Hansson, kes võttis läbitud maratoni kokku sõnadega: “Olen tõeliselt uhke, kui tugeva ja detailse kontseptsioonini Aidu tiim Turismiettevõtete teenusedisaini meistriklassis vaid 4 kuu jooksul jõudis luua. Klienditeekonna samm-sammuline analüüs, kliendiuuringute läbiviimine erinevate sihtgruppidega ning kontseptsiooni testimine võimaldasid koguda väärtuslikku tagasisidet nii külastajate ootuste kui ka hirmude osas- selleks, et valideerida ning täiendada pakkumist juba enne keskuse avamist. Olen veendunud, et meistriklassis omandatud teadmised ja disainmõtlemise praktikad leiavad selle tegusa tiimi poolt rakendust ka teenuse edasiarendamisel järgnevate aastate jooksul. Edu selle tõeliselt põneva ning Eesti jaoks võimsa projekti käivitamisel!”
Tutvu meistriklassi raames valminud kaardi prototüübiga, mida samm-sammult ehitades kasvasid välja ülalpool kirjeldatud taipamised ja muudatused. Klikkides kaardipildile, avaneb Figma programmis valminud kaart. Soovitus on teha kaart paremalt ülevalt nurgast täisekraani peale, siis töötab see nii, et iga kaardile kantud punkti juures avaneb infoaken.
30. aprillil oli Tallinna Teletornis valminud prototüüpe kaitsmas 10 tiimi (kahjuks 2 katkestasid) ja pika päeva lõpuks selgusid tulemused. Aidu Veeseikluskeskus saavutas teise koha võites Visit Estonia eripreemia.
Ave Pill– nii EAS-i esindajana kui ka žüriiliikmena tunnustas: “Žürii jõudis üksmeelsele otsusele, et just Aidu Veeseikluskeskus on see paik, kus kujundatakse minevikupärandist tulevikukeskus ja kus vanast energiast saab tulevikuenergia. Teenusedisaini meistriklassi peamine eesmärk on aidata turismiettevõtetel luua unikaalseid uusi turismiteenuseid ja -tooteid; ning Aidu nägemusel „luua tulevikutehnoloogia saar“ on suur potentsiaal muutuda nii Ida-Viru kui ka kogu Eesti üheks turismi tõmbekeskuseks”.
Aidu Veeseikluskeskuse arendusjuht Rainer Oras võttis meistriklassis osalemise kokku nii: „Meistriklass annab vajalikud tööriistad, mida kasutades on võimalik enne teenusepakkumist mängida läbi kogu pakkumise teekond. Nii hoiab ettevõte kokku aega ja raha, vahel isegi leiab, et on mõislik kuhugi mujale oma raha investeerida. Meistriklass paneb vaatama asju teise nurga alt, annab ideid ja soovitusi kümnest erinevast perspektiivist ja loob uusi tutvusi ning koostööpartnereid.“
Kõigile, kes soovivad oma teenust parendada, soovitame soojalt osaleda nendes meistriklassides, just startis ka 2024. aasta II lend, loodame, et selle tänuväärse teenuse pakkumisega jätkatakse ka järgnevatel aastatel. See, mida te sealt kindlapeale saate, on tipptasemel koolitajad, professionaalsed mentorid, üliladus korraldus InterAct Projektid & Koolitus OÜ poolt (soojad tervitused meie lennu klassijuhatajale Annemai Mägile) – ühesõnaga Eesti teenusedisaini tipptegijad!